Aracınız arızalandı ve bunda sizin kusurunuz yok. O halde hakkınızı ihtarname çekerek, dava açarak arayın
. Otomobil firmaları bazen sopa gösterecek; yıldırmak için hakkınızın olmadığını, davaların uzun sürdüğünü, aracı servisten almazsanız yediemin masrafı alacaklarını vs. söyleyerek sizi korkutacaklar.
Bazen de havuç gösterecek; Sözlü olarak aynı arıza bir daha yaparsa değiştireceklerine dair söz bile vereceklerdir.
Bu süreçte; sizi görmezden gelecekler hatta ihtarname çektiğinizde ve dava açacağınızı söylediğinizde sizi umursamaz bir tavırla karşılayacaklar kendi avukatlarının güçlü olduğunu bile söyleyeceklerdir. Bir kere dava açtınız mı o zaman aracınızı geri almayı , fark vermeniz halinde 0 km araç vermeye hazır olduklarını söyleyeceklerdir. Hatta size müşteri memnuniyeti (nedense davadan önce bunu teklif etmezler) kapsamında ekstra garanti vaad edeceklerdir.
Bizim tavsiyemiz yeni aldığınız aracınızın tamir edilmesine izin vermeyin. Bir defa izin verdiniz arıza tekrarladıysa bu sefer hatayı ikinci kez yaparak tamire izin vermeyin; araç bedelini talep ediniz.
Aracınızı çok beğeniyor arızanın tekrar edeceğini düşünmüyorsanız 0 km yenisiyle değişimini talep ediniz.Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; 6502 sayılı yasa 11. maddesine göre;
a) Aracını iadeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönüp bayiye ödediği tüm parayı masraflarıyla birlikte (ayrıca şartlarına göre faiziyle) iade isteyebilir.
b) Aracını kullanmaya devam edip ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir.c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
D) Aracının aynı ya da üst donanım seviyesinde araçla 0 km yenisiyle değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir.Avrupa Birliği’nde , ABD’de vatandaşların hukukuna saygılı olan yabancı otomotiv şirketleri yer Türkiye olunca gayet ilgisiz hatta tehditkar davranabilmektedir. Unutmayalım ki; Hukukun yerleşmesi ancak bilinçli tüketicilerin varlığıyla mümkündür.
Bu sonuca biraz da bilinçsiz, hakkını aramayan duruma razı olan araç sahipleri neden olmaktadır. Bu bilgisizlikten ya da umursamazlıktan kaynaklı olabilir. Bilinçli tüketiciler olarak herkesin yasada tanımlanmış, kendilerine verilen hakları talep etmesi gerektiğini unutmayalım.
Tüketici olarak ; Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, Tüketici Dernekleri,Tüketici Mahkemeleri’nde hakkınızı arayınız. Yarım doktor candan, yarım hoca imandan, yarım akıl haktan eder. Bu süreçte sizin yanınızda sofistike hukuku bilen avukatınızın olmasını gerektiğini unutmayın; hukuki süreçte avukatınızdan destek alınız
Av.T.Duranın yazısından alınmıştır.
Detaylı bilgi için bize ulaşın.