Uzun süredir yaygın olarak uygulama alanı bulan work and travel organizasyonlarında özellikle son dönemde oldukça mağduriyet yaşayan insanların sayısı bir hayli fazla.
Bu husus öncelikle bir tüketici uyuşmazlığı olduğunu ve tüketici kanunu gereği birçok hakkınız olduğunuzu bilmenizde fayda var.
Work and travel acenteleri ile anlaşma sağlayan kişilerin önemle ilgili acente ile sözleşme yapmaları, bir nüshasını yanına almaları ve ödemeleri banka aracılığıyla veya imzalı kaşeli makbuz karşılığında yapmış olmaları oldukça önem arz etmektedir.
Aksi halde ödeme yapıldığı hususu ispat edilemeyecek , karşı taraf acente ödemeyi de inkar ederse açılacak dava veya başvurulacak hukuki yollar sonuçsuz kalacaktır. Bu hususun çok önemli olması sebebiyle mağduriyet yaşayan kişilerin bu belgeleri derhal temin etmeleri gerekmektedir.
Yine son dönemde koronavirüs sebebiyle work and travel organizasyonları iptal edilen veya ertelenen ve bu sebeple caymak isteyen tüketiciler için de yasal haklar mevcut olduğu ortadadır.
Koronavirüs sebebiyle yaşanan mağduriyetler ile ilgili durumlara ilişkin diğer yazılarımıza aşağıdaki linklere tıklayarak göz atabilirsiniz
https://akillar.av.tr/koronavirus-salgini-coronavirus-covid-19-nedeniyle-ozel-okul-ucret-iadesi
Work and Travel Mağdurlarının Yasal Hakları Nelerdir ?
1) sözleşmenin iptali ,ödenmeyen kısım var ise borçlu olmadığının tespiti
2) sözleşmenin iptali ile ödenen ücretin yasal faiziyle birlikte iadesi
3) ilgili sözleşme nedeniyle müsbet ve menfi zararların tazmini ve diğer tüm haklar
4) Manevi zararların tazmini
Başlıkları adı altında özetleyebiliriz.
Konu hakkında yaşanan problemlerin sağlıklı bir şekilde çözümü için mutlaka bir avukat aracılığıyla yasal yolları talip etmenizi önemle tavsiye ederiz.
Bu makale Av. Abdulkadir Akıllar tarafından kaleme alınmıştır.