E-devletten Emeklilik Başvurusu Nasıl Yapılır ?

Emeklilik için e-devletten nasıl müracaatta bulunabilirsiniz!

1-E-devletten arama bölümüne EMEKLİLİK yazın
2-Karşınıza çıkan listeden “Gelir, Aylık, Ödenek, Talep Belgesinin Verilmesi” bölümüne girin
3-Bu bölümden “Yaşlılık Aylığı” bölümüne girin
4-Karşınıza çıkan ekranda “YENİ BAŞVURU” ya girin
5-Tahsis Talep Türü ve Sigortalı Türü karşınıza çıkar
6-Tahsis Talep Türü “Yaşlılık Aylığı’
7-Sigortalı Türü 4/A SSK ve 4/B Bağ-Kur tercih edilir
8-BAŞVUR’u tıklayarak EMEKLİLİK BAŞVURUNUNUZ gerçekleşir.
9-Emekli Sandığı için çalıştınız birime ya da Kamu Görevlileri Emeklilik Hizmetleri Daire Başkanlığına müracaatta bulunabilirsiniz…

gaziantep avukat 3

EYT’ de Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?

1-) Kanunun Resmi Gazete’de yayımlanması gerekmektedir.

2-) Kanun yayımı sonrasında kapsamda olan ve çalışmayan kişiler SGK’ ya bizzat veya e-devlet yoluyla emeklilik talebinde bulunabilirler.

3-) Hali hazırda çalışanlar ise doğrudan emeklilik talebinde bulunamazlar. İşten çıkış işlemi yapılması şarttır. İşten ayrılmadan yapılan başvurular reddedilecektir.

4-) Çalışanların öncelikle SGK’dan emeklilik şartlarını sağladıklarına dair yazı almaları gerekmektedir.

5-) SGK’dan alınan yazıyı çalıştıkları işyerine vererek, “8-emeklilik nedeniyle işten çıkış” kodu ile işten çıkış işlemlerinin yapılması gerekmektedir.

6-) Emeklilik başvurusu yapılan ayı takip eden ay başından itibaren emekli aylığına hak kazanılacaktır. Aylığın hesaba yatıp yatmamasının önemi yoktur, herhangi bir hak kaybı oluşmayacaktır. Mart ayı içerisinde başvuru yapılması halinde 1 Nisan itibariyle aylığa hak kazanılacaktır.

7-) 1999 öncesi sigortalı olup hali hazırda emeklilik şartlarını taşımayanlar ise günlerini tamamladıkları takdirde aynı düzenlemeden yararlanarak emekli olabilirler.

Makalemizi Oylar Mısınız?

Yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Call Now

Scroll to Top
WhatsApp
Avukata Soru Sor
Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim?